Podstawa prawna:
Procedura postępowania w sytuacji pacjenta małoletniego zaniedbanego.
Podstawy prawne:
Procedura postępowania w sytuacji posiadania przez rodzica/opiekuna prawnego przedmiotów niedozwolonych na terenie placówki.
Podstawa prawna:
Procedura bezpieczeństwa dziecka na terenie placówki.
Używanie wulgarnych słów/ Niekulturalne zachowanie/ Dewastacja i niszczenie mienia placówki/bójki/ Wymuszania oraz psychiczna agresja:
Pracownik ma prawo zażądać zwrotu przywłaszczonej rzeczy, zażądać, aby pokazał zawartość torby oraz kieszeni w obecności innego pracownika placówki.
Podstawa prawna:
Procedura współpracy z rodziną dziecka – pacjenta
Podstawa prawna:
Procedura postępowania z agresywnym dzieckiem
Podstawa prawna:
Procedura postępowania w sytuacji, gdy na terenie RP Clinic znajduje się osoba lub zwierzę zagrażające bezpieczeństwu dzieci
W sytuacji zagrożenia możliwe rozwiązania:
W przypadku zarządzenia ewakuacji:
Podczas ewakuacji:
W przypadku braku możliwości ewakuacji należy się ukryć lub zabarykadować w pomieszczeniu bezpiecznym.
Jeżeli nie miałeś możliwości ewakuować się lub ukryć albo zabarykadować w pomieszczeniu bezpiecznym, a twoje życie lub zdrowie jest bezpośrednio zagrożone w bezpośrednim kontakcie z napastnikiem – walcz, a jeżeli nie jesteś w stanie podjąć walki – błagaj o litość.
Podczas działań służb ratowniczych:
Podstawa prawna:
Wypadek, któremu uległo dziecko w związku z czynnościami wykonywanymi na terenie RP Clinic
Pracownik RP Clinic powinien podjąć następujące kroki:
W razie wypadku powodującego ciężkie uszkodzenia ciała, wypadku zbiorowego lub śmiertelnego, Dyrektor RP Clinic podejmuje następujące kroki:
Podstawa prawna:
Procedura postępowania w sytuacji zatrzymania przez policję na terenie podmiotu dziecka sprawcy czynu karalnego
Podstawa prawna:
Procedura postępowania w przypadku agresywnego zachowania pracownika
wobec dziecka
Zgłoszenie incydentu:
Początkowe działania:
Powiadomienie Dyrekcji RP Clinic:
Rozmowa z dzieckiem i pracownikiem:
Powiadomienie rodziców:
Wsparcie dla dziecka
Konsekwencje dla pracownika:
Monitoring sytuacji:
Podstawa prawna:
Procedura udzielania pomocy dzieciom dotkniętym przemocą domową
Za udzielanie pomocy dzieciom dotkniętym przemocą domową odpowiedzialne są wszystkie osoby pracujące w RP Clinic:
Proces
Identyfikacja dziecka dotkniętego przemocą domową
Pracownicy powinni być wyczuleni na sygnały świadczące o tym, że dziecko może być dotknięte przemocą domową. Do takich sygnałów należą między innymi:
Wykorzystanie procedury
Jeśli pracownik podejrzewa, że dziecko jest dotknięte przemocą domową, powinien powiadomić Pielęgniarkę Oddziałową. Pielęgniarka Oddziałowa w porozumieniu z Dyrektorem RP Clinic powinni powiadomić o zaistniałej sytuacji odpowiednie służby, takie jak policja, prokuratura lub sąd rodzinny.
Udzielenie dziecku pomocy i wsparcia
Pracownik powinien zapewnić dziecku dotkniętemu przemocą domową wsparcie emocjonalne i pomoc w radzeniu sobie z trudnymi emocjami. Pracownicy powinni także stworzyć dziecku bezpieczne i przyjazne środowisko w podmiocie leczniczym.
W przypadku, gdy dziecko potrzebuje specjalistycznej pomocy, pracownicy powinni poinformować o tym Pielęgniarkę Oddziałową. Pielęgniarka Oddziałowa w porozumieniu z Dyrektorem RP Clinic informuje o tej potrzebie pracownika socjalnego ośrodka pomocy społecznej właściwego dla miejsca zamieszkania dziecka.
Podstawa prawna:
Procedura zawiadamiania sądu opiekuńczego
Zawiadomienie o konieczności wszczęcia postępowania opiekuńczego może złożyć każdy, kto posiada informacje o zagrożeniu dobra dziecka. W tym celu można skontaktować się z:
Zawiadomienie można złożyć:
Zawiadomienie ustne
W przypadku zawiadomienia ustnego należy podać jak najwięcej informacji o sytuacji dziecka, w tym:
Zawiadomienie pisemne
Zawiadomienie pisemne powinno zawierać następujące informacje:
Wszczęcie postępowania
Po otrzymaniu zawiadomienia sąd rodzinny dokona jego weryfikacji. Jeśli informacje zawarte w zawiadomieniu będą wskazywać na konieczność wszczęcia postępowania opiekuńczego, zostanie ono wszczęte.
Oto kilka wskazówek, które mogą pomóc w złożeniu zawiadomienia:
Pamiętaj, że każde dziecko ma prawo do bezpieczeństwa i opieki. Jeśli podejrzewasz, że dziecko jest krzywdzone, nie wahaj się zgłosić tego odpowiednim organom.
Podstawa prawna:
Ustawa o zmianie ustawy – Kodeks rodzinny i opiekuńczy oraz niektórych innych ustaw
Wersja dla dzieci
Jesteś tu, ponieważ wymagasz/potrzebujesz naszej pomocy. W RP Clinic pracują lekarze, pielęgniarki, fizjoterapeuci, pracownicy administracji, a także cała masa innych specjalistów, którzy chcą pomagać dzieciom.
W naszej pracy kierujemy się różnymi zasadami i nie wszystkie dotyczą tylko leczenia. Te, które czytasz, są skierowane do dzieci. Wyjaśnimy Ci w nich, co będziemy robić, abyś czuł/a się dobrze jako nasz Pacjent.
O czym jeszcze warto wiedzieć:
Podstawa prawna: